Nákupy? Ještě rádi nakupujeme? Přeplněné výrobky, přetékající sklady, obří obchodní řetězce, regály narvané k prasknutí zbožím co nepotřebujeme. Obchodník přináší denně slevové akce za podpory nejsofistikovanějších psychologických triků. Je to velký a výnosný byznys. Lingvističtí mágové žonglují se slovy, musíme být pozorní, tak jako v cirkusové manéži, abychom prohlédli.
Sezónní, posezónní, jarní, letní, podzimní a zimní akce. A především nejrafinovanějším lákadlem roku je přespolní „Black Friday“, který není jen dominantou předvánočního běsnění a netrvá den jako kdysi, trvá týden nebo dva, někdy do konce roku a často celý leden či únor. A nově už i v létě 2018. Máme tu letní horkou verzi „Black Friday 2018“ a je k mání na nejednom českém prodejním portálu.
Jiný známý web co prodává skoro vše, nás masakruje zelenou hláškou: „Masakr cen“. Další kreativní web láká: „Cenopád“ a „Nebezpečí levného nákupu“. Jiný portál vyhrožuje: „Krachem cen“ a straší: „Letním výprodejem“. S hesly „Výprodej 2018“ nebo „Totální výprodej“ se obecně dost kouzlí. Rafinovaná nabídka: „Sklady naruby-výprodej“. Přízemní: „Nízké ceny každý den“. A nudné: „Dárky a slevy“ a nekonečně nudné: „Slevy 30 – 80%“.
Vyskytují se obchodníci, co nabízí celý balík slev: „Mimořádná denní nabídka – Nejlepší nabídka týdne – Výprodej – Akční sety“, vše zvládnuto a prezentováno hned na první straně. Výčet lingvistických skvostů by nebyl úplný: „Vše za polovinu“ či „1(2nebo3)+1 zdarma“. Vše říkající: „Velký letní výprodej“nebo primitivní: „Cenový hit“. A něco pro alkoholiky: „Kup 2sudy piva + zdarma Vodka nebo Tuzemák“, a těžko přehlédnutelné dárky tzv. „Superkupóny“
Tak co takhle za nás zákazníky popřát těm našim obchodníkům: „Děkujeme a Šťastný a veselý „Black Friday“ červenec 2018.